Friday, June 16, 2017

Blir en lång, fattig sommar

Första operation och undersökning av min värsta axel klar. Såg tydligen sämre ut än vi trott tyvärr, men det går att fixa och prognosen är tack och lov, god.
Hade nog aldrig trott att jag skulle ha så infernaliskt ont efter ett sånt förhållandevis litet ingrepp, men askarna med morfinpreparat med hem talar sitt tydliga språk. Hjälper väl inte till att axeln är så pass trasig från start.
Så nu väntar ett större ingrepp, med mer smärtor och lång rehab. Exakt hur lång tid som jag behöver vara hemma då , har jag ingen aning om. Inte helt vanligt med denna typ av trasig axel tydligen. Får reda på mer av min glada doktor på nästa återbesök.
Trist att min axel är så pass kass som den är, men så skönt att få besked.
Och att det äntligen är på gång med hjälp. Och få veta att jag inte inbillar mig min smärta och att det blir svårare och svårare att röra sig och göra saker.

No comments: