Sunday, July 15, 2018

Det enda jag kan lova

Det enda jag kan lova, är att jag alltid kommer finnas där. Oavsett. Aldrig svika.
För mina vänner och ffa för min älskade, kommer jag alltid finnas där. Oavsett vad kräver av mig.
Ibland önskar jag att den känslan inte vore så stark. Att det vore lättare att sätta sig själv i första hand.
Eller också är det just det jag gör.
För om jag finns där för andra, mår jag bättre.
Det finns nya människor i mitt liv som jag uppskattar så enormt på kort tid.
Fina dr JH ( inte gamla dr J) som har visat sig vara en outsinlig källa av vishet och igenkänning.
För att inte tala om alla skratt.
Hon står mig efter så kort tid, väldigt nära.
En så klok, vacker, empatisk människa.
Blir roligt att se var vår vänskap kommer hamna i för situationer.
Vad vore jag utan mina fina vänner....
SOm idag när självförtroendet är på bott, så ringer F med några enkla ord
- Du vet att min kärlek till dig är platonisk, men du är en fantastisk kvinna och det vet du med.
Ja , jag vet är kärleken är platonisk, men har sällan sett ngn vän som ställt upp så mkt som han och hans fru. Ett fantastiskt par.
_ kom hit så får vi ta hand om dig lite, lite god mat och dryck och gos med bebisen.
Ja,, det låter inte helt fel. Eller så blir det helt fel att vara mitt i deras familjelycka.

Ny dag, snart. Om jag kan sova i värmen.



No comments: