Saturday, July 22, 2017

Bitch, Im flying

Jag är så less på att bråka. Jag vill inte bråka mer.
Jag är less på att bli anklagad för saker jag inte gör eller gjort.
Jag är less på att du ser dig själv som en fredlig person som aldrig gör fel.
För det gör du.
Du har gömt saker och undanhållit.
och när jag säger ngt om en liten del av de sakerna så är det äggkastning.
Konstigt att när jag drar fram saker så är det äggkastning och när du drar upp saker så är du bara fredlig.
Säger med detta INTE att allt är ditt fel. Långt ifrån.
Men det vore ju skönt som omväxling om du ser vad du själv gör. Att sätta små smileys i slutet av varje mening, tar inte bort det elaka.
Att du ena dagen säger att jag inte ska tänka "om och men" varför det blev som det blev för då blir man knäpp, och nästa dag blir skitarg för att jag inte gör just det.
Min enda känsla blir då att hur jag än gör, så gör jag fel.
och så har känslan varit länge, om jag ska vara ärlig.
Hur jag än gör, så räcker det inte till.
Jag är inte nog.
Jag har nog aldrig varit tillräcklig för dig. Min kärlek är inte nog.
Jag är nog rätt säker på att du tycker, precis som du klargjort att det är mitt eget fel att jag får oönskade dickpics, att våldtäkterna är mitt eget fel.
Nu har jag inte ens berättat för dig om sista, som skedde under vårt förhållande, pga just detta.
Att du någonstans skulle tyckt att det är mitt eget fel.
Jag gömde mig för dig i veckor, tills blåmärkena bleknade och min kropp läkte.
och nej, innan du tror att jag var ute och full, så var jag inte det. Jag var inte det. Jag skrek nej och försökte gråtandes komma undan.
Jag kröp till sist långt in i mig själv för att försöka behålla en liten del av mig själv tills allt var över.
Saker som man förtränger.....



No comments: