Sunday, July 9, 2017

Sommar

Härjar vidare i min egen värld.
Får ett pass till PaL festivalen och drar iväg sista dagen.
Kallt, trevligt folk och helt ok musik. Dricker nån öl och tragglar mig igenom halva kvällen på engelska. Träffar vänner jag inte sett på väldigt länge, står i eviga toaköer och skrattar mycket. Diskuterar allt från epilepsi till varför man inte ska bo i London.
I bilen på väg hem kryper jag ihop, halvsovande och lyssnar på vakternas genomgång av kvällen. Låter som det varit en helt ok festival även för dem. Orkar inte prata mer, jag är för trött och för långt borta i tankarna.
Blir lite låg av tjafs, som är helt onödigt.
Så söndagen tillbringas vilandes. Skrattar och mumlar i telefonen med katten, som lovar att vara behjälplig efter nästa operation. Han är lite bekymrad, katten. Jag låter nog lika låg som jag känner mig. Utlovar kaffe med sällskap som tack.

Imorgon väntar besök hos min lustiga ortoped. Blir bra att höra hur planen ser ut för min axel, jag behöver få veta för att kunna planera mitt liv.
Och så ska jag få se filmen. På min axel.
Det blir,, annorlunda.


No comments: